Koliko sam glasna kada je književnost u pitanju, toliko sasvim stidljivo pišem o nekim temama koje me i te kako dotiču, ali se u njima ne osećam najudobnije. Već nekoliko godina unazad imam malu rubriku na sajtu udruženja Ulice za bicikliste, na kojoj prevodim tekstove o biciklizmu iz drugih država, a nekoliko puta sam pozvala i blogere koji žive daleko odavde da progovore o biciklizmu u zemljama u kojima su. Od četvoro pozvanih odazvala su mi se dvojica, što i nije loš prosek. Ne osećam se najudobnije kad pišem o biciklizmu, jer nisam baja biciklista. Imam samo dva bajka, jedan gradski sa korpicom, crveni, i jedan trkački sa 21 brzinom star skoro deset godina, čija kupovna vrednost je 200 evra. Dakle ne vozim nikakvu zver od par hiljada evra kojom jurim neverovatnim brzinama u najskupljoj opremi po lepoj našoj. I niko ne pada u nesvest kad pored njih prođem biciklom Osim nekad, ujutru, kad prođem bajkom u sedam sati po ciči zimi,na štiklama i sa lap topom preko ramena.

Bicikli vozim skoro svaki dan, tokom cele godine. Idem njime na posao, na pijacu, u banku, poštu, apoteku i tako …čitav niz decenija . Ovih dana moram da kupim auto jer sam ga obećala sinu kad napuni osamnaest godina i jako ne volim to da radim. Iskreno uživam u biciklizmu i mojim svakodnevnim vožnjama. Kada vozim rekreativno, radim to isključivo po gradu i biciklističkim stazama i nikad ne pređem 50 kilometara dnevno. I to mi je previše.

Od kada sam rešila da svojim aktivizmom doprinesem popularizaciji biciklizma, koji će i meni lično doneti boljitak u vidu fenomenalnih biciklističkih staza po Beogradu, uredno pratim većinu dešavanja koja se tiču održivog razvoja i zelene kulture, te gradskih planova na podršci biciklizma i u svemu vidim čitav niz propusta, pa sam odlučila u to ime da i na svom blogu ponekad napišem tekst na datu temu.

Ovoga puta, prenosim svoj osvrt sa sajta Ulica na biciklističku 2016. i reakciju Nebojše Stojkovića  na obećanja glede biciklističkih staza u Beogradu  2017. Dakle, tragom novinskih natpisa.

http://www.uzb.rs/iskustva-evrope/biciklisticka-2016

http://www.stonexman.com/zasto-su-nam-potrebni-biciklisticki-koridori/

„Vesić ( a i ostali u ovoj i bilo kojoj budućoj gradskoj vlasti), mora shvatiti da je primarni cilj popularizacije bicikla kao gradskog prevoznog sredstva, ne izvući postojeće korisnike iz javnog prevoza (mada bi im to bilo mnogo bolje zbog zdravlja), već sugrađane koji koriste automobil kao primarno sredstvo prevoza.

U cilju ovoga bi bilo dobro i uvesti i dodatnu akcizu na gorivo koja bi služila isključivo za razvoj, poboljšanje i uvođenje sistema besplatnog javnog prevoza, kao i ulaganja u dodatnu biciklističku infrastrukturu.“ (Izdvajam iz Stonexman.com)

Advertisements